Webshop kategória oldal kialakítása

webshop

Legtöbb esetben úgy vágunk bele az online értékesítésbe, hogy nem vagyunk tisztába a fogalmakkal, lehetőségekkel. A webshop esetében ismerjük a működése célját, tudjuk, hogy a termékek, szolgáltatások értékesítésében van kiemelkedő szerepe, ám néhány alapfogalommal is tisztában kell legyünk. Ilyen a webáruház kategória oldal felépítése. Hogy ez mit is jelent? A webshop kategóriaoldal felépítése nem a keresőoptimalizálás szempontjából hasznos csak, hanem ennek a szűrőnek a segítségével könnyebben találják meg a felhasználók, amit keresnek, nagyon előnyös olyan szempontból is, hogy a termékek listája az ár tekintetében is átnézhetőek. Azonban oda kell figyelni arra, hogy a kategorizálással ne essünk át a ló túloldalára, és itt értjük azt, hogy gyakran annak a csapdájába esünk, hogy a túl sok szűrő beállítás miatt nem találunk meg termékeket.

Ezt nyilván többen is tapasztalták, akik jártasak a webáruházak böngészésében. Kétség nem fér hozzá, hogy a kategória oldalak nagyon előnyösek, hiszen sokkal könnyebb úgy tájékozódni egy webáruházban, hogy egyfajta irányjelzők vezetnek az adott termékhez, mintsem ömlesztve fel vannak töltve a termékek és ott aztán reggeltő-estig lehet keresgélni és még sem találni semmit. Ugyanakkor ez a lehetőség egyfajta egyediséget is adhat a webshopunknak, főleg, ha igényesen, átgondoltan van megtervezve és kivitelezve. Az egyediség pedig maga után vonja azt, hogy a keresőbe előbbre kerüljünk, tehát a kategóriaoldal kialakítás lényegében csak hasznára válhat a webáruházunknak.