Influencer marketing ügynökségen keresztül: miben segítenek az influencerek?

Fontosnak tartod, hogy minél többekhez sikerüljön eljuttatnod az általad értékesíteni kívánt termékek és szolgáltatások hírét? Tudtad, hogy a hagyományos reklámok egyre kevésbé váltják be a hozzájuk fűzött reményeket? A mai kor embere bizonyosságot akar arról, hogy valóban megéri megvásárolnia ezt vagy azt a terméket. Miként magánemberként bízunk barátainkban és tapasztalataikban, addig napjainkban az influencerek véleménye is nagyon fontos az emberek számára. De kik is ők valójában? Nem csak celebek és híres emberek funkcionálhatnak véleményvezérként, hanem azok a YouTuberek is, akik több százezres feliratkozó táborral rendelkeznek. Hazánkban ez a szám már egészen meggyőzőnek számít, s így nem véletlen használja ki egyre több cég az ebben rejlő lehetőséget.

Az influencerek afféle összekötő kapocsként működnek az emberek és a márkák között, egy influencer ügynökség segítségével a te vállalatod is vásárlásra ösztönözheti fogyasztóit. Nem ritka, hogy tesztelésre, kipróbálásra kapnak a videósok különféle termékeket, szolgáltatásokat, s az ezekről szerzett tapasztalataikat, benyomásaikat megosztják nézőikkel. Vannak olyan cégek, akik kifejezetten pozitív visszajelzést szeretnének viszontlátni a csatornán, de a többség korrekt hozzáállással azt is elfogadja, ha nem minden tekintetben nyerte el a termék a tetszést. Az influencerekkel való együttműködés mindkét fél számára pozitív, ám célszerű alaposan megválasztani azt, hogy kire bízzuk a véleménynyilvánítást.

A YouTube-on gombamód szaporodó csatornák igen széles skálát ölelnek fel. Sokszor a feliratkozószám nem tükrözi hűen azt a színvonalat, amit elvárnánk az adott személytől. A céges image építésének szempontjából is nagyon fontos tehát, hogy kikkel dolgozunk együtt, mint ahogyan az is, milyen célcsoport érhető el rajta keresztül. Érdemes arra is figyelni, hogy passzol-e a YouTuber profiljába a hirdetni kívánt termék, szolgáltatás, hiszen ellenkező esetben elég visszás érzést kelthet a dolog, ráadásul a célok sem biztos, hogy elérhetőek ilyen módon. Nem csak a YouTube világára érdemes gondolni, hanem az Instagramon szintén jelen levő influencerekre is. Profik segítségével nem csak a megfelelő csatorna található meg, hanem annak módja is, miként érdemes mindezt beilleszteni a marketing tevékenységbe és az online jelenlétbe.