Eredményes-e a chatbot használata?

Megoszlanak a vélemények a napjainkban oly népszerű marketing eszköz, a chatbot használatát illetően. A marketing guruk természetesen elképzelhetetlennek tartják, hogy az online vásárlás eredményes tud lenni 2021-ben a chatbot marketing eszköz alkalmazása nélkül. Hiszen az online vásárlás során, hasonlóan az offline, bolti vásárlásokhoz, ugyan úgy felmerülnek az emberekben kérdések a vásárlási folyamat, a termékek közötti válogatás közben. De míg a boltban ki tudják kérni a remélhetőleg hozzáértő eladó segítségét, online sok esetben ez a biztonságot adó mankó hiányzik.  Online, egy webáruház oldalait böngészve és a megfelelő termékek után kutatva a széles kínálat láttán ugyan úgy felmerülnek az emberekben kérdések, amikre választ várnak. Sokakat a bizonytalanság tántorít el attól, hogy meg merjék nyomni a vásárlás gombot. Bizonytalanok a számuka legmegfelelőbb termék kiválasztását illetően. Erre a problémára korábban az ügyfélszolgálat jelentette a megoldást, akit csak felhívtak vagy üzenetet küldtek számukra, és megkapták a szükséges segítséget. Azonban a szóbeli kommunikációnál sokkal jobban kedvelik a modernkori fogyasztók az írott kommunikációt, ami vásárlásösztönzés szempontjából sokkal jobb eredményeket is produkál.