A SEO elemzés legfontosabb lépései

SEO elemzés

A profi és hatékony keresőoptimalizálás a mélyreható elemzésre alapszik. Annak érdekében, hogy a várt eredmény ne maradjon el, a SEO elemzés több mindent kell tartalmazzon. Ott van például a kulcsszó kutatás. Ennek a legfontosabb célja, hogy felfedje, az adott cég vagy magánszemély termékeire, szolgáltatásaira milyen szavakkal keresnek rá az interneten, illetve ezekből hány keresés van hazánkban. Nem maradhat ki a szövegírási tanácsadás sem. Minden szakértő tudja, hogy a keresőoptimalizálás sikerében a szövegek nagy szerepet játszanak. Sajnos nagyon sok cégvezető gondban van azzal, hogy milyen tartalmakat írjon a honlapjára. Az SEO elemzés igazán lényeges részét képezi a meglévő szövegek átvizsgálása és a módosítási javaslatok is, a hatékonyabb szövegek létrehozására. Harmadik lépésként nem lehet megfeledkezni a versenytársak által gyártott tartalmak közelebbi megvizsgálásáról sem. Manapság egy weboldalt csakis úgy lehet a Google keresések élére eljuttatni, ha az azon lévő tartalom az első 10-ben lévő konkurensek honlapjainak figyelembe vételével készül. A konkurencia megvizsgálása során tanácsos a 10 legerősebb kulcsszót figyelembe venni.

Mire figyel oda még a SEO szakértő?

A szakember természetesen nem hagy ki még három fontos lépést. A SEO szakértő a title és meta leírásokat is figyelembe veszi. Pár éve a title és meta description részek is fontos szerepet kezdtek betölteni a keresőoptimalizálás területén. Ha ezek nincsenek profi módon beállítva, akkor sajnos megnő az esélye annak, hogy a honlap gyorsan kiesik az első keresési oldalról. Ezért is fontos a honlap minden Title tagjának és meta leírásnak ellenőrzése. Roppant lényeges még a technikai audit is. Ekkor a piackutatás által feltárt kulcsszavak kerülnek a központba, megvizsgálva, hogy a különféle kifejezések milyen gyakran fordulnak elő a weboldalon. A SEO szakértő feltérképezi például egy internetes bolt esetében, hogy a title tagok, H1 tagok, meta leírások, címkék rendben vannak-e, illetve, ha valami hibás, akkor mit szükséges azokon változtatni. Végezetül nem maradhat ki a vállalatra szabott tanácsadás sem, már ami a weboldal elemzést illeti.